Ιερά Αρχιεπισκοπή Αμερικής, Ανώτατο Συμβούλιο Ελληνικής Παιδείας

Εκπαιδευτικά σενάρια για το 1821

1.Εκπαιδευτικό σενάριο Σενάριο: Η επανάσταση του 1821 μέσα από τα μάτια του Θεόφιλου 

(Νηπιαγωγείο-Δημοτικό)

Δείτε όλο το σενάριο εδώ.

Στόχοι

  • Να γνωρίσουν τον ζωγράφο Θεόφιλο μέσα από αντιπροσωπευτικά του έργα
  • Να μάθουν για τους λαϊκούς ζωγράφους, τη λαϊκή τέχνη και τον λαϊκό πολιτισμό
  • Να μάθουν για τους ήρωες (Αθανάσιος Διάκος, Μάρκος Μπότσαρης, Θεόδωρος Κολοκοτρώνης) του 1821 μέσα από πίνακες του Θεόφιλου
  • Να κατανοήσουν και να αποδεχθούν τη διαφορετικότητα
  • Να προσεγγίσουν εικαστικά τα έργα και να αναπτύξουν αισθητικό κριτήριο
  • Να ψυχαγωγηθούν

2. Εκπαιδευτικό σενάριο Σενάριο: Νησιά και Μπουρλοτιέρηδες 

(Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο)

 

Δείτε όλο το σενάριο εδώ.

Στόχοι

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές τους αγώνες που δόθηκαν στη θάλασσα στην Επανάσταση του 1821.
  • Να γνωρίσουν τη Μπουμπουλίνα, τον Κανάρη, τον Μιαούλη, τους πυρπολητές.
  • Να μάθουν για τη ναυμαχία του Γέροντα.
  • Να μάθουν για τη σφαγή της Χίου.
  • Να μάθουν για την καταστροφή των Ψαρών.
  • Να προσεγγίσουν εικαστικά τα έργα και να αναπτύξουν αισθητικό κριτήριο.
  • Να αγαπήσουν την Ελλάδα και την ιστορία της.
  • Να ψυχαγωγηθούν.

3.Εκπαιδευτικό σενάριο Σενάριο: Οι Ηρωίδες της Επανάστασης 

(Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο)

Δείτε όλο το σενάριο εδώ.

Στόχοι

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές τις Ηρωίδες της Επανάστασης του 1821.
  • Να γνωρίσουν την Αγία Φιλοθέη, τη Μαριγώ Ζαραφοπούλα, τη Μαντώ Μαυρογένους, τη Δόμνα Βισβίζη.
  • Να δουλέψουν δημιουργικά και να καλλιεργήσουν δεξιότητες παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου.
  • Να αγαπήσουν την Ελλάδα και την ιστορία της.
  • Να ψυχαγωγηθούν.

4.Εκπαιδευτικό σενάριο Σενάριο: Μια μέρα στο κρυφό σχολειό 

(Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο)

Δείτε όλο το σενάριο εδώ.

Στόχοι

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές το κρυφό σχολειό και τις συνθήκες της εκπαίδευσης στην περίοδο της Τουρκοκρατίας.
  • Να γνωρίσουν τον Ρήγα Φεραίο.
  • Να δουλέψουν δημιουργικά και να καλλιεργήσουν δεξιότητες παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου.
  • Να αγαπήσουν την Ελλάδα και την ιστορία της.
  • Να ψυχαγωγηθούν.

5.Εκπαιδευτικό σενάριο Σενάριο: Είμαι εγώ τσολιαδάκι μικρό. Φουστανέλες και τσαρούχια 

(Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο)

Δείτε όλο το σενάριο εδώ.

Στόχοι

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές τις παραδοσιακές ενδυμασίες στα χρόνια της Επανάστασης.
  • Να μάθουν για τη γυναικεία ενδυμασία.
  • Να δουλέψουν δημιουργικά και να καλλιεργήσουν δεξιότητες παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου.
  • Να αγαπήσουν την Ελλάδα και την ιστορία της.
  • Να ψυχαγωγηθούν.

6.Εκπαιδευτικό σενάριο Σενάριο: Τα όπλα του αγώνα 

(Νηπιαγωγείο-Δημοτικό)

Δείτε όλο το σενάριο εδώ.

Στόχοι

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές τα όπλα του Αγώνα του 1821.
  • Να γνωρίσουν τη ζωή των Κλεφτών.
  • Να μάθουν για τα δημοτικά τραγούδια.
  • Να δουλέψουν δημιουργικά και να καλλιεργήσουν δεξιότητες παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου.
  • Να αγαπήσουν την Ελλάδα και την ιστορία της.
  • Να ψυχαγωγηθούν.

 

7.Εκπαιδευτικό σενάριο Σενάριο: Σημαίες, λάβαρα και μπαϊράκια του αγώνα του 1821 

(Δημοτικό-Γυμνάσιο)

Δείτε όλο το σενάριο εδώ.

Στόχοι

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές τις σημαίες, τα λάβαρα και τα μπαϊράκια του αγώνα του 1821.
  • Να μάθουν για τον συμβολισμός της Ελληνικής σημαίας.
  • Να μάθουν για τη σημαία του Ρήγα Φεραίου, των Φιλικών, τη σημαία της έναρξης της Επανάστασης, τη σημαία των Κολοκοτρωναίων.
  • Να δουλέψουν δημιουργικά και να καλλιεργήσουν δεξιότητες παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου.
  • Να αγαπήσουν την Ελλάδα και την ιστορία της.
  • Να ψυχαγωγηθούν.

8.Εκπαιδευτικό σενάριο Σενάριο: Η Επανάσταση του 1821 μέσα από τα μάτια Ελλήνων καλλιτεχνών 

(Δημοτικό-Γυμνάσιο)

Δείτε όλο το σενάριο εδώ.

Στόχοι

  • Να γνωρίσουν σπουδαίους Έλληνες καλλιτέχνες (Διονύσιος Τσόκος, Θεόδωρος Βρυζάκης, Νικόλαος Γύζης, Παναγιώτης Ζωγράφος, Μακρυγιάννης, Θεόφιλος, Μποστ).
  • Να μάθουν για τον θάνατο του Μάρκου Μπότσαρη και τη μάχη στο Κεφαλόβρυσο.
  • Να γνωρίσουν την Πολιορκία της Ακρόπολης.
  • Να γνωρίσουν τον στρατηγό Μακρυγιάννη.
  • Να γνωρίσουν τα έργα τους και τον τρόπο που αποτύπωσαν στιγμές, πρόσωπα και γεγονότα της Επανάστασης.
  • Να δουλέψουν δημιουργικά και να καλλιεργήσουν δεξιότητες παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου.
  • Να αγαπήσουν την Ελλάδα και την ιστορία της.
  • Να ψυχαγωγηθούν.

9.Εκπαιδευτικό σενάριο Σενάριο: Φιλελληνική ζωγραφική και 1821 

(Δημοτικό-Γυμνάσιο)

Δείτε όλο το σενάριο εδώ.

Στόχοι

  • Να γνωρίσουν σπουδαίους Φιλέλληνες καλλιτέχνες. (Ντελακρουά, Πέτερ φον Ες, Καρλ Κρατσάιζεν)
  • Να γνωρίσουν τα γεγονότα της σφαγής της  Χίου.
  • Να μάθουν για την πολιορκία του Μεσολογγίου.
  • Να μάθουν για τον θάνατο του Καραϊσκάκη.
  • Να γνωρίσουν τα έργα τους και τον τρόπο που αποτύπωσαν στιγμές, πρόσωπα και γεγονότα της Επανάστασης.
  • Να δουλέψουν δημιουργικά και να καλλιεργήσουν δεξιότητες παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου.
  • Να αγαπήσουν την Ελλάδα και την ιστορία της.
  • Να ψυχαγωγηθούν.

10.Εκπαιδευτικό σενάριο Σενάριο: Φιλέλληνες και Φιλελληνισμός 

(Δημοτικό-Γυμνάσιο)

Δείτε όλο το σενάριο εδώ.

Στόχοι

  • Να μάθουν οι μαθητές για τους Φιλέλληνες και τον Φιλελληνισμό.
  • Να γνωρίσουν τον Ντοτόρο Σαμ (Σάμουελ Χάου), τον Λόρδο Βύρωνα και τον Κάρολο Φαβιέρο.
  • Να δουλέψουν δημιουργικά και να καλλιεργήσουν δεξιότητες παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου.
  • Να αγαπήσουν την Ελλάδα και την ιστορία της.
  • Να ψυχαγωγηθούν.

Δείτε τα ενδεικτικά προτεινόμενα βιβλία για το 1821 για όλες τις τάξεις του Δημοτικού εδω. Δείτε τη σχετική παρουσίαση των βιβλίων εδώ.

Βρείτε τα ψηφιακά παιχνίδια για το 1821 εδώ.

 

Share Button