Skip available courses

Available courses

  • Η Μουσειακή Εκπαίδευση μπορεί να παίξει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, δίνοντας ένα νέο περιεχόμενο σε όσα μαθαίνουν τα παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας στο σχολείο. Κυρίως καλλιεργείται ο στοχασμός, η δημιουργικότητα, η αυτογνωσία, η επικοινωνία των ιδεών, η κατανόηση της διαφορετικότητας και τη γνωστική ανάπτυξη.

    Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν τις δεξιότητες που απαιτούνται  ώστε να εξοικειώσουν τα παιδιά με διαφορετικές μορφές της πολιτιστικής κληρονομιάς και της Τέχνης προσφέροντάς τους βιωματικές μαθησιακές εμπειρίες, άμεση επαφή με πραγματικά αντικείμενα, δυνατότητες πολλαπλών ερμηνειών των εκθεμάτων, αύξηση του ενδιαφέροντός τους και της ευελιξίας της σκέψης τους και ενίσχυση των επικοινωνιακών σχέσεων μουσείου-σχολείου.

    Διδάσκουσα: Νίκη Κάντζου

  • Γίνεται η γραφή «ταξίδι»;

    Υπάρχουν «βότσαλα» που ρίχνουμε στη διαδρομή της έμπνευσης για να μη χάσουμε το δρόμο;

    Μπορεί το ταλέντο να βρει τον προορισμό του,  αν οι τεχνικές «στρώσουν» καλά το έδαφος;

    Αυτά τα ερωτήματα ανάμεσα σε πολλά άλλα ενδιαφέροντα ζητήματα, θ’ απασχολήσουν το εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής ενηλίκων, όπου οι απαντήσεις θα ανακαλυφθούν και θα αποκαλυφθούν από τους συμμετέχοντες  σταδιακά και διαδραστικά,  με τρόπο άμεσο απλό και κατανοητό. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα, όπου οι ενδιαφερόμενοι θα «τρυπώσουν» στο συγγραφικό εργαστήρι και θα ανιχνεύσουν την εργαλειοθήκη του συγγραφέα.

    Στόχος είναι, καθώς θα ανιχνεύονται  τα λογοτεχνικά είδη και οι συγγραφικές  τεχνικές, να διαμορφώνονται νέες οπτικές απέναντι στη λογοτεχνία, στα λογοτεχνικά έργα, αλλά και στη δυνατότητα παραγωγής συγγραφικών κειμένων από τους ίδιους τους συμμετέχοντες.

    Καθώς ήρωες θα κατασκευάζονται, αφηγηματικές τεχνικές θα εντοπίζονται, πλοκή και ύφος θα εκγυμνάζονται, πεζά και ποιητικά κείμενα θα αναδύονται σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής και σαν «άσπρα βότσαλα» θα σχεδιάζουν την πορεία και θα οδηγούν στον προορισμό.

    Κάτω από την ομπρέλα της φιλαναγνωσίας,  με ελατήριο τη φαντασία, καύσιμο το συγγραφικό κέφι, οδηγό το επιστημονικό υλικό και πυρήνα το προσωπικό μεράκι, η γραφή θα γίνει ένα μοναδικό και ιδιωτικό μονοπάτι για όποιον θελήσει να το ακολουθήσει.

    Η προσέγγιση της λογοτεχνίας θα πραγματοποιηθεί με τρόπους ευφάνταστους και δημιουργικούς, ενώ οι ασκήσεις και οι δραστηριότητες δημιουργικής γραφής και παραγωγής γραπτού λόγου, θα εμπνεύσουν και θα εκκινήσουν σχεδιασμό ασκήσεων και συναφών σχεδίων εργασίας, με δυνατότητες εφαρμογής τόσο στην εκπαίδευση, όσο και σε πολιτιστικές δομές και βιβλιοθήκες.

    Διδάσκουσα: Ειρήνη Λαρδούτσου, Εκπαιδευτικός - Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων, Ma Δημιουργικής Γραφής - Med Εκπαίδευση Ενηλίκων

    Guest access
  • Η Ειδική Αγωγή αποτελεί κατεύθυνση της Παιδαγωγικής Επιστήμης και κατά βάση έχει ως αντικείμενο μελέτης την εξελικτική πορεία των μαθητών που παρουσιάζουν δυσκολίες στους τομείς  του λόγου, της μάθησης, της συμπεριφοράς και της διαχείρισης των συναισθημάτων τους.

    Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες από το χώρο της Εκπαίδευσης, των Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, καθώς και σε σπουδαστές/ φοιτητές αντίστοιχων Σχολών.

    Σκοπός του συγκεκριμένου σεμιναρίου είναι  η εκπαίδευση των συμμετεχόντων στο πεδίο των Μαθησιακών Δυσκολιών. Ειδικότερα, θα παρουσιαστεί το σύγχρονο θεωρητικό πλαίσιο σχετικά με τις Γενικές και Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, ώστε οι συμμετέχοντες να μπορούν να εντοπίζουν τα κύρια χαρακτηριστικά αυτών κατά την εκπαιδευτική και κλινική πράξη. Επίσης, θα παρουσιαστεί βήμα-βήμα η διαδικασία της αξιολόγησης, καθώς και η διαδικασία της διεπιστημονικής προσέγγισης κατά τη διάγνωση. Τέλος, θα δοθούν βασικές κατευθυντήριες για την εκπόνηση του ψυχοπαιδαγωγικού προγράμματος παρέμβασης στις Μαθησιακές Δυσκολίες.

    Οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να εξασκηθούν πρακτικά μέσα από  μελέτες περίπτωσης και άλλες βιωματικές ασκήσεις, οι οποίες θα έχουν άμεση σύνδεση με τη σύγχρονη εκπαιδευτική και κλινική πράξη.

    Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευόμενοι θα μελετήσουν:

    1. Την ιστορική αναδρομή των θεωριών περί Μαθησιακών Δυσκολιών
    2. Τις υποκατηγορίες των Μαθησιακών Δυσκολιών, καθώς και τα βασικά συμπτώματα αυτών
    3. Τη διαδικασία παραπομπής, αξιολόγησης και διάγνωσης σε σχέση με τη διεπιστημονική συνεργασία
    4. Τα βασικά διαγνωστικά εργαλεία (λήψη ιστορικού, νοομετρικός έλεγχος, αξιολόγηση μαθησιακών δεξιοτήτων, προβολικά τεστ)
    5. Τις βασικές αρχές ψυχοπαιδαγωγικής παρέμβασης – Εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα

    Διδάσκουσα: Γεωργία Κιζιρίδου, Σχολική Ψυχολόγος, Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ., καθώς και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στην Εξελικτική – Σχολική Ψυχολογία, του ίδιου Πανεπιστημιακού Ιδρύματος. Από το 2007 διατηρεί διεπιστημονικό πολυδύναμο κέντρο Αντιμετώπισης Διαταραχών Λόγου, Ομιλίας, Φωνής και Μαθησιακών Δυσκολιών.


Το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού (ΕΚΕΔΙΣΥ) παρέχει σεμινάρια εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, σε διάφορα θέματα, από ειδικούς επιστήμονες, με εμπειρία στην Εκπαίδευση Ενηλίκων.

ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΟΣΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ info@ekedisy.gr  ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ. ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΞΕΚΙΝΟΥΝ 26 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ!

Skip Calendar

Calendar

Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 Today Tuesday, 11 August 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31