Παιχνίδια στο… Μουσείο
Κύκλος 4 Διαδικτυακών Σεμιναρίων Δεξιοτήτων
6 Μαρτίου και 3 & 17 Απριλίου 2024 17:00-19:00
20 Μαρτίου 19:00-21:00

1ο Webinar – Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024, 17:00-19:00: Να σου πω μια ιστορία… τέχνης: Πώς να χρησιμοποιούμε τα βιβλία τέχνης στην εκπαίδευση.
Τα βιβλία είναι φτιαγμένα για να εξερευνηθούν από μικρούς και μεγάλους. Είναι δημιουργία, χρώματα, διαθέσεις και ήρωες που συμπαθούμε ή αντιπαθούμε. Η ανάγνωση μιας ιστορίας αποτελεί για τα παιδιά, ένα μέσο που θα τα οδηγήσει σε ταξίδια φαντασίας και προβληματισμού και θα τα προσελκύσει να την απολαύσουν και να την εμβαθύνουν. Τα βιβλία με παιδικές ιστορίες που αφορούν την τέχνη προσφέρουν την δυνατότητα οι μικροί αναγνώστες να γνωρίσουν, παρατηρήσουν, να αναλύσουν, να ερμηνεύσουν δυνατές οπτικές αναπαραστάσεις (έργα τέχνης) και τη ζωή σπουδαίων καλλιτεχνών.
Στο συγκεκριμένο σεμινάριο οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν παιδικές ιστορίες τέχνης και πως μπορούν να τις εντάξουν σε εκπαιδευτικά προγράμματα των μουσείων ή στην καθημερινή σχολική πρακτική και να βοηθήσουν τα παιδιά:
- Να κατανοήσουν την διαδρομή που κάνει ένας καλλιτέχνης για να φτάσει στη δημιουργία ενός έργου τέχνης.
- Να αντιληφθούν τι σημαίνει τι σημαίνει έμπνευση, δημιουργία, έργο τέχνης, δικαίωμα στην ελεύθερη καλλιτεχνική έκφραση.
2ο Webinar – Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024, 19:00-21:00: Ερευνητές… στις Πινακοθήκες: Καλλιέργεια οπτικού γραμματισμού μέσα από έργα τέχνης.
Είναι γεγονός ότι κατακλυζόμαστε από ένα πλήθος εικόνων με αποτέλεσμα η ανάγκη εκπαίδευσης του ματιού, η ανάπτυξη ενός οπτικού λεξιλογίου, η ικανότητα κατασκευής νοημάτων από όσα βλέπουμε να θεωρείται απαραίτητη και επιβεβλημένη. Ο οπτικός γραμματισμός σχετίζεται τόσο με το πώς και γιατί παρατηρούμε όσο και με ποιους τρόπους θα διδάξουμε τα παιδιά να παρατηρούν. Η απόκριση στις οπτικές μορφές είναι μια ανεξάρτητη, ενεργός δημιουργική διαδικασία και όχι ένα απλό συμπλήρωμα της καλλιτεχνικής δραστηριότητας. Επομένως, οφείλουμε να αναπτύξουμε στα παιδιά τις ικανότητες, που οδηγούν στην κατανόηση του οπτικού πολιτισμού.
Σκοπός του συγκεκριμένου σεμιναρίου είναι να γνωρίσουν οι συμμετέχοντες πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν έργα ζωγραφικής στην καθημερινή πρακτική της τάξης, αλλά και στο μουσείο.
- Θα παρατηρήσουμε έργα ζωγραφικής και θα ενισχύσουμε τον οπτικό μας γραμματισμό.
- Θα λύσουμε γρίφους που σχετίζονται με πίνακες ζωγραφικής.
- Θα παίξουμε ενδεικτικά διαδικτυακά παιχνίδια που σχετίζονται με έργα ζωγραφικής.
- Θα παίξουμε ζωγραφοπαιχνίδια με αφορμή έργα ζωγραφικής.
3ο Webinar – Τετάρτη 3 Απριλίου 2024, 17:00-19:00: Γιορτές λήξης… παίζοντας και διασκεδάζοντας: Πώς να σχεδιάσουμε τη γιορτη λήξης με δημιουργικούς τρόπους.
Σκοπός του συγκεκριμένου σεμιναρίου είναι να ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες να χρησιμοποιήσουν έργα τέχνης για να οργανώσουν με δημιουργικό τρόπο την γιορτή λήξης της σχολικής χρονιάς. Παιχνίδια θησαυρού, γρίφοι, tableau vivant, κατασκευές, κινητικά παιχνίδια αποτελούν τρόπους για να διασκεδάσουν παιδιά και γονείς και να αποχαιρετήσουν την σχολική χρονιά που τελειώνει.
Ειδικότερα οι συμμετέχοντες θα:
- Γνωρίσουν με ποιο τρόπο μπορούμε να δημιουργήσουμε γρίφους και παιχνίδια θησαυρού που σχετίζονται με έργα τέχνης και μπορούν να αξιοποιηθούν στη γιορτή λήξης του σχολείου.
- Θα παρακολουθήσουν σύντομα βίντεο γιορτών λήξης όπου έχουν χρησιμοποιηθεί έργα τέχνης.
- Θα γνωρίσουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να εμπλακούν με αλληλεπιδραστικό τρόπο οι γονείς στις γιορτές λήξης.
- Θα γνωρίσουν έργα τέχνης διαφόρων καλλιτεχνών που μπορούν να αποδώσουν με παντομίμα.
4ο Webinar – Τετάρτη 17 Απριλίου 2024, 17:00-19:00: Τέχνη και ψηφιακά παιχνίδια: Πώς να δημιουργήσουμε ψηφιακά παιχνίδια με έργα τέχνης.
Οι εικόνες και ειδικότερα τα έργα τέχνης εμφανίζονται όλο και περισσότερο στην διδασκαλία και μάθηση μέσα από την ευρεία διαθεσιμότητα ψηφιακών εικόνων και την άμεση προσβασιμότητα στην τεχνολογία και σε λογισμικά που διευκολύνουν την δημιουργία και την μεταβίβαση των οπτικών υλικών. Στο συγκεκριμένο σεμινάριο θα παρουσιαστούν ιδέες και παιχνίδια που θα βοηθήσουν τους συμμετέχοντες να αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης, ανάλυσης, ερμηνείας δυνατών οπτικών αναπαραστάσεων (έργων τέχνης) χρησιμοποιώντας ως όχημα τις Νέες Τεχνολογίες.
Ειδικότερα οι συμμετέχοντες θα:
- Θα εξοικειωθούν με εργαλεία WEB 2.0 και άλλα λογισμικά (learning apps, thinklink, wordart, genially, wheelofnames, postermywall, pinetool, padlet, linoit, διαδικτυακοί πίνακες ανακοινώσεων [padlet, linoit], ηλεκτρονικά παζλ και παιχνίδια μνήμης [jigsawplanet, matchthememory) που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μουσείο και στο σχολείο αναδεικνύοντας την εκπαιδευτική αξία της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Τα επιμορφωτικά σεμινάρια απευθύνονται σε επαγγελματίες που ασχολούνται με τον Πολιτισμό και σε εκπαιδευτικούς.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε το κάθε σεμινάριο και αυτόνομα
Εισηγήτρια: Νίκη Κάντζου, Νηπιαγωγός, Μ.Δ.Ε. στην Παιδαγωγική και Διδακτική Μεθοδολογία του Νηπιαγωγείου, υποψήφια Διδάκτωρ στη Μουσειακή Εκπαίδευση
Λοιπές πληροφορίες:
Tα webinar πραγματοποιούνται διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας Zoom.
Κόστος Συμμετοχής σε 4 σεμινάρια: 90€ (περιλαμβάνει τη συμμετοχή στα σεμινάρια, υλικό σεμιναρίου, βεβαίωση συμμετοχής) / Μεμονωμένο σεμινάριο 25€
Απαραίτητη η συμπλήρωση της φόρμας συμμετοχής εδώ
Για την εξασφάλιση της θέσης σας απαραίτητη είναι η προπληρωμή
Αν κάποιος από εσάς έχει καταβάλει τη συμμετοχή και δεν μπορέσει για οποιοδήποτε λόγο να το παρακολουθήσει θα του στείλουμε το σεμινάριο βιντεοσκοπημένο.
Πληροφορίες: 2103250341 info@ekedisy.gr













.jpg)