Το παλιό σχολειό (για όλες τις τάξεις) 

Στόχοι του εκπαιδευτικού προγράμματος

Να σώσουμε, να διατηρήσουμε και να γνωστοποιήσουμε τα ίχνη του σχολικού κόσμου που εξαφανίζεται.

Να παραδώσουμε στο μέλλον τις υλικές και άυλες διαστάσεις της Εκπαίδευσης.

Να εκθέσουμε το παρελθόν ώστε να γίνει συνείδηση το παρόν και να διαπιστωθεί η ομοιότητα ή η ετερότητα και μεταβολή του παρελθόντος σε σχέση με τη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Να καλλιεργήσουμε τη δημιουργική σκέψη των μαθητών μέσω των δραστηριοτήτων που θα ακολουθήσουν όταν θα επιστρέψουν στη σχολική τάξη (π.χ. συγγραφή στίχων ή και σκηνοθεσία θεατρικού έργου με σκηνές από την τότε σχολική καθημερινότητα.

Να συνδέσουμε τις γενεές, βάζοντας στη διαδικασία τους μαθητές να γίνουν μικροί ερευνητές του εκπαιδευτικού παρελθόντος του στενού οικογενειακού τους περιβάλλοντος.

Να μυηθούν στο να ερευνούν μόνοι τους το παρελθόν και να αναπτύξουν αντίστοιχες δεξιότητες μέσω των ερωτηματολογίων και των συνεντεύξεων που θα χρησιμοποιήσουν για το σκοπό αυτό.

Οι μαθητές μαθαίνουν για :

  • την κτιριακή υποδομή των σχολείων της μεταπολεμικής εποχής
  •  τις δυσκολίες των παιδιών να μορφωθούν (λόγω ανέχειας, έλλειψης φροντίδας εκ μέρους των γονέων, απουσίας δωρεάν παιδείας κ.λπ.)
  •  το αυταρχικό παιδαγωγικό σύστημα και την αυθεντία του δασκάλου, όπως αυτή αποτυπώνεται σημειολογικά και πολυτροπικά μέσω των εκθεμάτων
  •  τις δυσκολίες του έργου του δασκάλου, τον πολλαπλό ρόλο του στην τοπική κοινωνία, καθώς και τον έλεγχο των εκπαιδευτικών καθηκόντων του από τον     Επιθεωρητή, η βαθμολογία του οποίου έπαιζε καταλυτικό ρόλο στην   παγγελματική ανέλιξη του εκπαιδευτικού
  •  τη χρησιμότητα συγκεκριμένων εκθεμάτων (ξυλόσομπας, εποπτικών μέσων, αναρτημένων γνωμικών, αμμοδόχου κ.λπ.)

10952470_677040535752340_1925021288930728546_n10392371_677040622418998_558575320981550385_n1546133_677040169085710_8544747140329149653_n

DSC03474 DSC03478

Σχεδίαση: Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη-Άντα Ευαγγέλου (4 ευρώ)

 

10966631_10204574846944577_179651367_n10968158_10204574846064555_1168976785_n

Παραμύθια του Μουσείου, ζωγραφιές του Βασιλείου! (Νηπιαγωγείο και πρώτες τάξεις του δημοτικού)

Ελάτε να παίξουμε! Να βρούμε τους κρυμμένους θησαυρούς του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης και να ανακαλύψουμε τις μνήμες  του παλιού σχολείου.

Μέσα από τις ζωγραφιές του Σπύρου Βασιλείου θα ζωντανέψουμε και θα φτιάξουμε τη δική μας ιστορία κι όλοι μαζί θα δημιουργήσουμε ένα big book, που φυσικά φεύγοντας θα το πάρετε μαζί σας για να σας θυμίζει τα όσα ζήσατε στο μουσείο!

Σχεδίαση: Σπυριδούλα Χρόνη (4 ευρώ )

DSC03146

Η κουκουβάγια των παλιών αναγνωστικών : μια κουκουβάγια ξεπηδά απ’ τα παλιά αναγνωστικά και ζωντανεύει στα χέρια των παιδιών!  (Νηπιαγωγείο και πρώτες τάξεις του δημοτικού)

Τι είναι αυτό που ξέρει η κουκουβάγια για τα παλιά αναγνωστικά; Γιατί φώλιαζε μέσα στις δερμάτινες τσάντες των μαθητών πρωί και βράδυ; Ελάτε να το ανακαλύψουμε μαζί, με μύθους, αινίγματα, παιχνίδι, χρώματα και μουσικές! Το πρόγραμμα θα κορυφωθεί με τη δημιουργία μιας ξεχωριστής κουκουβάγιας κούκλας από κάθε παιδί και φυσικά την εμψύχωση της!

Σχεδίαση: Σπυριδούλα Χρόνη (4 ευρώ)

0622_koukouvagia

Ο παππούς Λυσικράτης στα στενάκια της Πλάκας! (Δημοτικό,Δ,Ε,ΣΤ και Γυμνάσιο)

Ποιοι θα βοηθήσουν τον παππού Λυσικράτη να βρει την αγαπημένη του φίλη; Ελάτε σε ένα απολαυστικό κυνήγι θησαυρού στα στενάκια της Πλάκας. Ελάτε να γνωρίσουμε την ιστορία και τα μυστικά της πιο παλιάς γειτονιάς της Αθήνας και να περάσουμε καλά ένα ανοιξιάτικο πρωινό γεμάτο εκπλήξεις. Κι όταν ο θησαυρός βρεθεί, η ομάδα φυσικά θα ανταμειφτεί!

10150704_1079728145386139_6346311567377172450_n

Σχεδίαση: Σπυριδούλα Χρόνη (4 ευρώ)

10956757_10204574847144582_1326717766_n10994785_10204574846904576_815303185_n

Aντίο βιβλίο καλημέρα notebook (Γυμνάσιο-Λύκειο)

Σχεδίαση: Δημήτρης Γουλής

MUSEUM_SXOLIKHS_ZOIS12

Περπατάω με την τάξη μου στην Πλάκα (για όλες τις τάξεις) (5 ευρώ)

Το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης  πραγματοποιεί σειρά δράσεων για τα σχολεία που έχουν ως στόχο την γνωριμία των παιδιών με την ιστορία της περιοχής όπου στεγάζεται το Μουσείο.

Τα παιδιά περπατούν στην πόλη, γνωρίζουν τα μνημεία και την ιστορία τους και στη συνέχεια, στο χώρο του Μουσείου, με τη βοήθεια της Μαγικής Τράπουλας των Παραμυθιών δημιουργούν τη δική τους ιστορία για όσα γνώρισαν.

Τα προγράμματα -σε περιπτώσεις επισκέψεων σχολείων- προσαρμόζονται ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα:

-Σε παιδιά ηλικίας 6-8 ετών

-Σε παιδιά  ηλικίας 9-12 ετών

-Σε παιδιά 12- 18 ετών

Στον εκπαιδευτικό περίπατο λαμβάνεται υπόψη και η αντίστοιχη ιστορική περίοδος την οποία τα παιδιά διδάσκονται στο σχολείο.

Σχεδίαση Κώστας Στοφόρος και Παραμυθοκουζίνα

1623317_10203168216078133_4727805128322405531_n 10978486_10203084392942607_4257545472097622830_n

H ιδιωτική ζωή των βιβλίων

biblio 110

Έχουν τα βιβλία ιδιωτική ζωή; Και πόσες ζωές έχει ένα βιβλίο; Σε ποιον πραγματικά ανήκει;

Τι  γίνεται όταν ένα βιβλίο φεύγει από τα χέρια μας;

Τα βιβλία είναι γεμάτα με στοιχεία από τα ταξίδια που έχουν κάνει, τις περιπέτειες που είχαν και τους προηγούμενους αναγνώστες τους.

Αυτό το εργαστήριο είναι ειδικά σχεδιασμένο για όποιον θέλει να γίνει ερευνητής βιβλίων.

Μαθαίνουμε πώς να ακούμε τι εκμυστηρεύονται τα βιβλία και να ανιχνεύουμε τις προηγούμενες ζωές τους.

Θέτουμε ερωτήματα μέσα από βιωματικά παιχνίδια και ασχολούμαστε με τα βιβλία σαν αντικείμενα, τους διαφορετικούς ιδιοκτήτες τους και το ταξίδι τους στην ανάγνωση.

Αν θέλετε, μπορείτε να φέρετε μαζί σας και ένα δικό σας παλιό βιβλίο να ερευνήσουμε το παρελθόν του!

Διάρκεια 1 ώρα

Ημέρα: Τετάρτη

Τιμή συμμετοχής: 5 ευρώ

Ηλικία: Ε΄, Στ΄ Δημοτικού, Γυμνάσιο, Λύκειο

Σχεδίαση: Μαρέττα Σιδηροπούλου

Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης

Τριπόδων 23 Πλάκα, 2103250341 info@ekedisy.g

Share Button