Διαδικτυακά Σεμινάρια Δεξιοτήτων στο Μουσείο και στο Σχολείο
1ο Webinar Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2022 18:00-20:00: Ανακαλύπτοντας και δημιουργώντας ιστορίες αντικειμένων
Τα αντικείμενα μπορούν να αποκαλύψουν πληροφορίες για τις φυσικές τους ιδιότητες, την παραγωγή και τη χρήση τους, τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους γίνονται αντιληπτά από διαφορετικούς ανθρώπους. Αποκαλύπτουν, ακόμη, πληροφορίες για την ιστορική διαδρομή που διένυσαν ως τις μέρες μας, τη χρήση και την αξία που προσέλαβαν στο πλαίσιο διαφορετικών κοινωνικών σχηματισμών. Η πολυσημία, άλλωστε, των αντικειμένων επιτρέπει να εξεταστούν σε ποικίλους συνδυασμούς και ενταγμένα σε διαφορετικά κάθε φορά θεματικά σύνολα, ανεξάρτητα από την ομαδοποίηση που υπαγορεύει συχνά η έκθεση τους σε ένα μουσείο ή άλλο χώρο πολιτιστικής αναφοράς. Στο πλαίσιο αυτό τα αντικείμενα μετατρέπονται σε κείμενα που επιδέχονται πολλαπλές αναγνώσεις και ερμηνείες.
- Η συγκεκριμένη μαθησιακή εμπειρία έχει σκοπό να ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν επικοινωνιακές σχέσεις μέσα από τη συμμετοχή τους σε μικρές ομάδες στην προσπάθεια τους να προσεγγίσουν αντικείμενα του παρελθόντος
- Να ξεδιπλώσουν τις συναισθηματικές αντιδράσεις των παιδιών απέναντι σε αντικείμενα-εκθέματα και να προσφέρουν στα παιδιά την δυνατότητα να μάθουν να αντλούν πληροφορίες μέσα από την παρατήρηση και τη χρήση των αισθήσεων.
- Να μπουν στην διαδικασία να γράψουν την ιστορία ενός αντικειμένου ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα.
Μια μαθησιακή εμπειρία αυτής της μορφής ενθαρρύνει την ανάδυση νέων ιδεών, συναισθημάτων και σκέψεων και οδηγεί στην διερεύνηση, στην ανακάλυψη και στην ερμηνεία των αντικειμένων μέσα από την επικοινωνιακή αλληλεπίδραση.
2ο Webinar Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2022 18:00-20:00: Ρουτίνες Σκέψης (Δεξιότητες Νου) μέσα από την Τέχνη και τα αντικείμενα
Ως ρουτίνα μπορεί να θεωρηθεί ως οποιαδήποτε διαδικασία ή μοτίβο δράσης που χρησιμοποιείται επανειλημμένα για τη διαχείριση και τη διευκόλυνση της επίτευξης συγκεκριμένων στόχων ή εργασιών. Οι αίθουσες διδασκαλίας έχουν ρουτίνες που χρησιμεύουν στη διαχείριση της συμπεριφοράς και των αλληλεπιδράσεων των μαθητών, στην οργάνωση του έργου της μάθησης και στη θέσπιση κανόνων επικοινωνίας και λόγου. Επιπρόσθετα, οι ρουτίνες σκέψης μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα εκπαιδευτικά προγράμματα των μουσείων. Στο πλαίσιο αυτό η ερευνητική ομάδα Project Zero του Πανεπιστημίου Harvard (Harvard Graduate School of Education) ανέπτυξε Ρουτίνες Σκέψης οι οποίες εντάσσονται σε μια σειρά από κατηγορίες.
Σκοπός του επιμορφωτικού εργαστηρίου είναι οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν τις δεξιότητες που απαιτούνται ώστε να εξοικειώσουν τα παιδιά στη χρήση ρουτινών (π.χ. «Χρώματα, Σχήματα, Γραμμές», «Αρχή, Μέση, Τέλος», «Παιχνίδι λεπτομερειών», «Τι σε κάνει να το λες αυτό;», «Μπες στη θέση του», «Τίτλοι», «Δημιουργικές ερωτήσεις», «Βλέπω- σκέφτομαι- αναρωτιέμαι», «Σκέφτομαι- προβληματίζομαι ( αναρωτιέμαι)- διερευνώ», «Συνήθιζα να νομίζω … τώρα νομίζω», «Δημιουργικό Κυνήγι Θησαυρού», «Βλέπω, Σκέφτομαι, Δημιουργώ, Συζητώ», «Βλέπω, Σκέφτομαι, Εγώ, Εμείς”, «Οπτικές Διαλόγου», «Σκέφτομαι με εικόνες» κλπ. που σχετίζονται με την τέχνη και τα αντικείμενα με σκοπό την ενίσχυση της σκέψης και της μάθησης.
3ο Webinar Τετάρτη 2 Μαρτίου 2022 18:00-20:00: Τα συναισθήματα συναντούν την Τέχνη
Τα έργα τέχνης μπορούν να μας βοηθήσουν να αναγνωρίσουμε και να κατανοήσουμε τα συναισθήματα τα δικά μας αλλά και των άλλων. Αρκεί να τα παρατηρήσουμε, να τα ερμηνεύσουμε και να τα φωτίσουμε προσεγγίζοντας τα μέσα από την οπτική των συναισθημάτων.
Σκοπός του επιμορφωτικού εργαστηρίου είναι οι συμμετέχοντες να μπορούν να εντάξουν έργα τέχνης στο πλαίσιο του συναισθηματικού γραμματισμού στο σχολείο και στο μουσείο.
Στο συγκεκριμένο εργαστήριο θα έχουν τη δυνατότητα:
- να λύσουν γρίφους με έργα τέχνης που αφορούν συναισθήματα.
- να εξοικειωθούν με πρωτόκολλο ερωτήσεων συναισθηματικού προσανατολισμού όταν κοιτάνε ένα έργο τέχνης.
να έρθουν σε επαφή με έργα τέχνης που βοηθούν στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης.
να μάθουν να χρησιμοποιούν τον χάρτη ενσυναίσθησης στο μουσείο και στο σχολείο.
- να βυθίσουν το βλέμμα σε ένα μονοχρωματικό πίνακα για να αισθανθούν καλύτερα.
- να ανιχνεύσουν την συναισθηματική κατάσταση των Κορών του Μουσείου της Ακρόπολης και τι σημαίνει αρχαϊκό χαμόγελο.
- να γνωρίσουν έργα ζωγραφικής του K. Haring και θα τα συνδέσουν με θετικά συναισθήματα.
- να αναλύσουν την φράση του Μιρό «Ceci est la couleur de mes reves” («Aυτό είναι το χρώμα των ονείρων μου»). Ποιο είναι το χρώμα των ονείρων του και ποιο είναι το αγαπημένο χρώμα του καθενός όταν ονειρεύεται.
4ο Webinar Τετάρτη 9 Μαρτίου 2022 18:00-20:00: Ζωγραφοπαιχνίδια με έργα τέχνης
«Στην Τέχνη έρχεσαι πρόσωπο σε πρόσωπο με τον εαυτό σου» P. Picasso
Σκοπός του επιμορφωτικού εργαστηρίου είναι οι συμμετέχοντες με διασκεδαστικό τρόπο παίζοντας να γνωρίσουν έργα μεγάλων ζωγράφων παρατηρώντας τα και απεικονίζοντας τα εικαστικά ακολουθώντας την τεχνική step by step. Συγκρίνουμε τις δημιουργίες μας με το αρχικό έργο τέχνης και διακρίνουμε ομοιότητες και διαφορές. Τα έργα μας θα αναρτηθούν σε κοινόχρηστο διαδικτυακό πίνακα ανακοινώσεων του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης. Σας προσκαλούμε να δημιουργήσουμε!
Τα επιμορφωτικά σεμινάρια απευθύνονται σε επαγγελματίες που ασχολούνται με τον Πολιτισμό και σε εκπαιδευτικούς.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε το κάθε σεμινάριο και αυτόνομα
Εισηγήτρια: Νίκη Κάντζου, Νηπιαγωγός, Μ.Δ.Ε. στην Παιδαγωγική και Διδακτική Μεθοδολογία του Νηπιαγωγείου, υποψήφια Διδάκτωρ στη Μουσειακή Εκπαίδευση
Λοιπές πληροφορίες:
Tα webinar πραγματοποιούνται διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας Zoom.
Κόστος Συμμετοχής σε 4 σεμινάρια: 90€ (περιλαμβάνει τη συμμετοχή στα σεμινάρια, υλικό σεμιναρίου, βεβαίωση συμμετοχής) / Μεμονωμένο σεμινάριο 25€
Απαραίτητη η συμπλήρωση της φόρμας συμμετοχής εδώ
Για την εξασφάλιση της θέσης σας απαραίτητη είναι η προπληρωμή
Αν κάποιος από εσάς έχει καταβάλει τη συμμετοχή και δεν μπορέσει για οποιοδήποτε λόγο να το παρακολουθήσει θα του στείλουμε το σεμινάριο βιντεοσκοπημένο.
Πληροφορίες: 2103250341 info@ekedisy.gr
Τρόποι πληρωμής
Η πληρωμή μπορεί να γίνει με τραπεζική κατάθεση (ακολουθεί ο τραπεζικός λογαριασμός) ή με μετρητά στο χώρο μας τις προηγούμενες ημέρες.
Για να διασφαλίσετε τον σύνδεσμο που θα σας επιτρέψει να παρακολουθήσετε το σεμινάριο, θα πρέπει να στείλετε το αποδεικτικό κατάθεσης/e-banking, στο info@ekedisy.gr, τουλάχιστον 3 ώρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου. (Σε περίπτωση πληρωμής μέσω ebanking τα έξοδα συναλλαγής επιβαρύνουν εσάς εξ ολοκλήρου). Κατόπιν, θα σας σταλεί με email ο σύνδεσμος συμμετοχής μια ώρα πριν την έναρξη του σεμιναρίου.
ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ
Τράπεζα EUROBANK:
Αρ. Λογαριασμού: 0026.0139.32.0200649117
IBAN: GR9302601390000320200649117
Δικαιούχος: Εθνικό Κέντρο Έρευνας Διάσωσης Σχολικού
Τράπεζα ΠΕΙΡΑΙΩΣ:
Αρ. Λογαριασμού: 5049102454950
IBAN: GR6801720490005049102454950
Δικαιούχος: Εθνικό Κέντρο Έρευνας Διάσωσης Σχολικού
Σας ευχαριστούμε που συμμετέχετε στις δράσεις μας και μας ενισχύετε στη δύσκολη αυτή περίοδο για όλους μας. Η δική σας βοήθεια και υποστήριξη μας δίνει κουράγιο και δύναμη να συνεχίσουμε και να γινόμαστε ακόμα καλύτεροι!