Skip available courses

Available courses

  • Οι Τέχνες αποτελούν ένα σημαντικό στοιχείο στην εκπαίδευση των παιδιών, καθώς υποστηρίζουν την καλλιτεχνική έκφραση, προτάσσουν τη μοναδικότητα του κάθε παιδιού, κινητοποιούν την επιθυμία του για έρευνα και δημιουργία, αναπτύσσουν τις ικανότητες και δεξιότητές του και διαμορφώνουν τις αξίες, τις στάσεις και τις συμπεριφορές του.

    Στην κατεύθυνση αυτή κινείται ο Έντεχνος Συλλογισμός (Artful Thinking) . Πρόκειται για προσέγγιση της ερευνητικής ομάδας Project Zero της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Harvard, σε συνεργασία με το Traverse City, Michigan Area Public Schools (TCAPS), η οποία προωθεί την συστηματική χρήση έργων τέχνης, φωτογραφιών, αντικειμένων, ώστε να εξυπηρετούνται οι μαθησιακοί στόχοι που θέτουν οι εκπαιδευτικοί  ή άλλοι επαγγελματίες που ασχολούνται με τον Πολιτισμό και να καλλιεργείται η στοχαστική διάθεση των παιδιών.

    Στo παρόν σεμινάριο θα αναλυθούν οι στοχαστικές διαθέσεις του Έντεχνου Συλλογισμού  με τις αντίστοιχες ρουτίνες  σκέψης,  με σκοπό να εμβαθύνουν οι συμμετέχοντες στην μελέτη της αισθητικής εμπειρίας μέσω της συστηματικής παρατήρησης και κριτικής ανάλυσης  έργων τέχνης.

  • Το Μουσείο εξ ορισμού συνδέεται με τα πραγματικά αντικείμενα. Ταυτόχρονα, όμως, περιέχει τη λειτουργία της επικοινωνίας και της διάδοσης της γνώσης για τα μουσειακά αντικείμενα στο ευρύ κοινό. Η ψηφιακή διάσταση του πολιτισμού έχει πλέον καταστεί αναγκαία τόσο ως ένα εργαλείο πρόσβασης των πολιτών στον πολιτισμό, όσο και ως ένα εργαλείο μετεξέλιξης του μοντέλου και τρόπου λειτουργίας των φορέων πολιτισμού. Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) αποτελούν πλέον αναπόσπαστο τμήμα προβολής, επικοινωνίας και μάθησης της πολιτιστικής κληρονομιάς.  Οι τεχνολογίες αυτές προσφέρουν καινούργιες δυνατότητες τόσο όσον αφορά την ψηφιακή τεκμηρίωση των μουσειακών αντικειμένων και την ηλεκτρονική διαχείριση των συλλογών του μουσείου, όσο και την ερμηνεία και παρουσίασή τους στο κοινό. Παράλληλα, οι ΤΠΕ στηρίζουν νέους τρόπους επικοινωνίας και μάθησης του μουσείου με το κοινό του, δίνοντας μεγαλύτερες δυνατότητες επιλογής και συμμετοχής.

    Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι οι συμμετέχοντες να εξοικειωθούν με εργαλεία WEB 2.0 και άλλα λογισμικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μουσείο και στο σχολείο αναδεικνύοντας την εκπαιδευτική αξία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και άλλους  επαγγελματίες που ασχολούνται με τον Πολιτισμό και επιθυμούν να εντάξουν τις ΤΠΕ στο εκπαιδευτικό πλαίσιο που δραστηριοποιούνται.

  • Γίνεται η γραφή «ταξίδι»;

    Υπάρχουν «βότσαλα» που ρίχνουμε στη διαδρομή της έμπνευσης για να μη χάσουμε το δρόμο;

    Μπορεί το ταλέντο να βρει τον προορισμό του,  αν οι τεχνικές «στρώσουν» καλά το έδαφος;

    Αυτά τα ερωτήματα ανάμεσα σε πολλά άλλα ενδιαφέροντα ζητήματα, θ’ απασχολήσουν το εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής ενηλίκων, όπου οι απαντήσεις θα ανακαλυφθούν και θα αποκαλυφθούν από τους συμμετέχοντες  σταδιακά και διαδραστικά,  με τρόπο άμεσο απλό και κατανοητό. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα, όπου οι ενδιαφερόμενοι θα «τρυπώσουν» στο συγγραφικό εργαστήρι και θα ανιχνεύσουν την εργαλειοθήκη του συγγραφέα.

    Στόχος είναι, καθώς θα ανιχνεύονται  τα λογοτεχνικά είδη και οι συγγραφικές  τεχνικές, να διαμορφώνονται νέες οπτικές απέναντι στη λογοτεχνία, στα λογοτεχνικά έργα, αλλά και στη δυνατότητα παραγωγής συγγραφικών κειμένων από τους ίδιους τους συμμετέχοντες.

    Καθώς ήρωες θα κατασκευάζονται, αφηγηματικές τεχνικές θα εντοπίζονται, πλοκή και ύφος θα εκγυμνάζονται, πεζά και ποιητικά κείμενα θα αναδύονται σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής και σαν «άσπρα βότσαλα» θα σχεδιάζουν την πορεία και θα οδηγούν στον προορισμό.

    Κάτω από την ομπρέλα της φιλαναγνωσίας,  με ελατήριο τη φαντασία, καύσιμο το συγγραφικό κέφι, οδηγό το επιστημονικό υλικό και πυρήνα το προσωπικό μεράκι, η γραφή θα γίνει ένα μοναδικό και ιδιωτικό μονοπάτι για όποιον θελήσει να το ακολουθήσει.

    Η προσέγγιση της λογοτεχνίας θα πραγματοποιηθεί με τρόπους ευφάνταστους και δημιουργικούς, ενώ οι ασκήσεις και οι δραστηριότητες δημιουργικής γραφής και παραγωγής γραπτού λόγου, θα εμπνεύσουν και θα εκκινήσουν σχεδιασμό ασκήσεων και συναφών σχεδίων εργασίας, με δυνατότητες εφαρμογής τόσο στην εκπαίδευση, όσο και σε πολιτιστικές δομές και βιβλιοθήκες.

    Διδάσκουσα: Ειρήνη Λαρδούτσου, Εκπαιδευτικός - Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων, Ma Δημιουργικής Γραφής - Med Εκπαίδευση Ενηλίκων

    Guest access
  • Η Ειδική Αγωγή αποτελεί κατεύθυνση της Παιδαγωγικής Επιστήμης και κατά βάση έχει ως αντικείμενο μελέτης την εξελικτική πορεία των μαθητών που παρουσιάζουν δυσκολίες στους τομείς  του λόγου, της μάθησης, της συμπεριφοράς και της διαχείρισης των συναισθημάτων τους.

    Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες από το χώρο της Εκπαίδευσης, των Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, καθώς και σε σπουδαστές/ φοιτητές αντίστοιχων Σχολών.

    Σκοπός του συγκεκριμένου σεμιναρίου είναι  η εκπαίδευση των συμμετεχόντων στο πεδίο των Μαθησιακών Δυσκολιών. Ειδικότερα, θα παρουσιαστεί το σύγχρονο θεωρητικό πλαίσιο σχετικά με τις Γενικές και Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, ώστε οι συμμετέχοντες να μπορούν να εντοπίζουν τα κύρια χαρακτηριστικά αυτών κατά την εκπαιδευτική και κλινική πράξη. Επίσης, θα παρουσιαστεί βήμα-βήμα η διαδικασία της αξιολόγησης, καθώς και η διαδικασία της διεπιστημονικής προσέγγισης κατά τη διάγνωση. Τέλος, θα δοθούν βασικές κατευθυντήριες για την εκπόνηση του ψυχοπαιδαγωγικού προγράμματος παρέμβασης στις Μαθησιακές Δυσκολίες.

    Οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να εξασκηθούν πρακτικά μέσα από  μελέτες περίπτωσης και άλλες βιωματικές ασκήσεις, οι οποίες θα έχουν άμεση σύνδεση με τη σύγχρονη εκπαιδευτική και κλινική πράξη.

    Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευόμενοι θα μελετήσουν:

    1. Την ιστορική αναδρομή των θεωριών περί Μαθησιακών Δυσκολιών
    2. Τις υποκατηγορίες των Μαθησιακών Δυσκολιών, καθώς και τα βασικά συμπτώματα αυτών
    3. Τη διαδικασία παραπομπής, αξιολόγησης και διάγνωσης σε σχέση με τη διεπιστημονική συνεργασία
    4. Τα βασικά διαγνωστικά εργαλεία (λήψη ιστορικού, νοομετρικός έλεγχος, αξιολόγηση μαθησιακών δεξιοτήτων, προβολικά τεστ)
    5. Τις βασικές αρχές ψυχοπαιδαγωγικής παρέμβασης – Εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα

    Διδάσκουσα: Γεωργία Κιζιρίδου, Σχολική Ψυχολόγος, Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ., καθώς και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στην Εξελικτική – Σχολική Ψυχολογία, του ίδιου Πανεπιστημιακού Ιδρύματος. Από το 2007 διατηρεί διεπιστημονικό πολυδύναμο κέντρο Αντιμετώπισης Διαταραχών Λόγου, Ομιλίας, Φωνής και Μαθησιακών Δυσκολιών.


Το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού (ΕΚΕΔΙΣΥ) παρέχει σεμινάρια εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, σε διάφορα θέματα, από ειδικούς επιστήμονες, με εμπειρία στην Εκπαίδευση Ενηλίκων.

ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΟΣΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ info@ekedisy.gr  ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ. ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΞΕΚΙΝΟΥΝ 26 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ!

Skip Calendar

Calendar

Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30